Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je "wow" naozaj to, čo zákazník očakáva?

Dobrá zákaznícka skúsenosť musí byť založená na každodenných detailoch a nie na občasných "wow" momentoch.

V biznise sa jednoducho bez angličtiny neobídeme. Mnohé termíny sa do našich jazykov nedajú rozumne preložiť alebo prekladom stratia niečo na skutočnom význame. Jedným z nich je aj anglické “Wow the customer” čo by v preklade mohlo znieť ako “nadchnúť zákazníka”. Presnejší význam je skôr tak zákazníka (príjemne) prekvapiť, že si s úžasom povie: "wow toto som naozaj nečakal".

"Wow the customer" je modernou mantrou v oblasti boja o zákazníka. Podľa nej, by každý biznis mal neustále hľadať, ako zákazníka príjemne prekvapovať, inak stratí jeho záujem a priazeň. Apple je asi najčastejšie zmieňovaným príkladom. Jeho inovácie skutočne vyvolali v zákazníkoch úžas a zabezpečili firme raketový rast a obdivovanosť.

Je však nutné neustále hľadať "wow” momenty? Je reálne neustále robiť “wow” produktové inovácie ktoré budú zákazníci obdivovať? Každé “wow” raz skončí a stane sa očakávaným štandardom. Konkurencia ho rýchlo skopíruje, zákazník si zvykne a firma musí hľadať nové “wow”.

V hľadaní "receptu na zákazníka" sa zabúda na jednu vec. Jeho dlhodobú spokojnosť a vernosť zabezpečí skôr permanentné plnenie jeho očakávaní ako občasné “wow". Tieto očakávania musí spoločnosť vytvárať, riadiť a musia byť reálne. Musia sa plniť každý deň a do detailu. Žiadne skryté podmienky, nepríjemné prekvapenia. Žiadne výhovorky v riešení sťažností a problémov, žiadne posúvanie horúceho zemiaku medzi oddeleniami a využívanie neznalosti zákazníka. Vždy radšej zákazníka odškodniť (odmeniť), ako riskovať lavínu negatívnej energie na sociálnych sieťach. Plne zákazníka informovať o produkte v momente nákupu, predvídať možné problémy a včas o nich hovoriť.

Netvrdím, že nie je potrebné inovovať, či snažiť sa priniesť na trh niečo iné ako konkurencia. Avšak boj o priazeň zákazníka je prácou na každý deň a vyžaduje si venovať veľkú pozornosť malým detailom, pretože práve tieto najčastejšie nabúravajú vzťah medzi zákazníkom a spoločnosťou.

Autor: Richard Páleník | středa 1.4.2015 12:11 | karma článku: 7,26 | přečteno: 634x
  • Další články autora

Richard Páleník

Váš prerod na digitál - je už päť minút po dvanástej?

"Millenials" dorastajú a stávajú sa reálnou ekonomickou silou. Ste dostatočne pripravení na zákazníka, ktorý rieši všetko cez mobil?

7.5.2015 v 13:18 | Karma: 3,93 | Přečteno: 231x | Diskuse| Ostatní

Richard Páleník

Pohľad z helikoptéry na váš biznis vás môže prekvapiť

Nájdite si každý deň čas a pozrite sa na svoj biznis z vtáčej perspektívy

4.5.2015 v 14:58 | Karma: 5,19 | Přečteno: 224x | Diskuse| Ostatní

Richard Páleník

Riaditelia, koľko máte ešte času?

Ak riadite spoločnosť, ktorá väčšinu svojho marketingového rozpočtu utratí za reklamu v TV je čas aby ste spozorneli. Zmena sa blíži.

27.4.2015 v 14:04 | Karma: 4,04 | Přečteno: 172x | Diskuse| Ostatní

Richard Páleník

Chcete vedieť, či vás vaši zákazníci majú radi? Spýtajte sa ich

Rastúce firmy - nedovoľte aby sa vám vymli z ruky vzťahy medzi vašimi najdôležitejšími oddeleniami.

13.4.2015 v 12:24 | Karma: 4,35 | Přečteno: 110x | Diskuse| Ostatní

Richard Páleník

Ako pes a mačka. Keď si marketing a predaj konkurujú.

Rastúce firmy - nedovoľte, aby sa Vám vymkli z ruky vzťahy medzi Vašimi najdôležitejšími oddeleniami.

8.4.2015 v 12:00 | Karma: 0 | Přečteno: 144x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 261x
Manažér a konzultant s viac ako 20 ročnými skúsenosťami.Pozrite sa aj na moje stránky www.richardpalenik.cz

Seznam rubrik

Oblíbené články